Mércores, 3 Jul. 2024

Actualizado10:50:26 PM GMT

Estás en Baiona A xustiza desestima as acusacións de prevaricación contra o alcalde de Baiona e a Xunta de Goberno.

A xustiza desestima as acusacións de prevaricación contra o alcalde de Baiona e a Xunta de Goberno.

Correo-e Imprimir PDF
xunta-goberno-baiona-2010

A xustiza desestimou os recursos contenciosos - administrativos presentados polo mercantil "Herederos de Concepción Taboada del Río SL" contra o alcalde Jésus Vázquez Almuíña e os membros da Xunta de Goberno do Concello de Baiona por denegar unha licenza de construción para un edificio de 6 andares no número 8 da Rúa Ramón y Cajal. Almuiña confía que tras esta sentencia a audiencia arquive a denuncia por prevaricación interpuesta pola citada empresa contra os membros da comisión de goberno de Baiona.

O primeiro dos recursos presentados ante o Xulgado do Contencioso Administrativo número 1 de Vigo, ía dirixido contra a orde de paralización da obra ordenada polo Concello por carecer de licenza para a súa execución. Neste sentido a sentenza sinala “El concello actuó correctamente. Una vez tuvo constancia de que en el terreno ubicado dentro del ámbito competencial se estaba desarrollando labores de destierre para la posterior ejecución del edificio, cuando únicamente se había otorgado licencia de demolición del anterior inmueble”.

No auto tamén se deixa claro que a empresa non demostrou en ningún momento ser propietaria do solar onde se pretendía levantar o edificio e sobre o que se solicitaba licenza “sobre la base de este planeamiento, es el propietario del terreno el que ostenta la legitimación para solicitar y obtener la licencia de edificación, estando la administración compelida a supervisar que ese presupuesto concurra. Por este motivo, se requirió a la empresa solicitante para que aportara los títulos de propiedad que mostraran ese poder de disposición sobre las parcelas, y no llego a cumplimentarse”.

Sobre o segundo recurso interposto pola empresa “Herederos de Concepción Taboada del Río SL” por crer que o silencio administrativo outorgáballes o dereito ou debía entenderse como unha vía libre para acometer a obra, o maxistrado apunta que " La adquisición de licencias por silencio, requiere la concurrencia simultánea de dos requisitos. El primero, transcurso de los plazos legales establecidos para que pueda entenderse adquirida la licencia por silencio; El segundo que la licencia solicitada sea ajustada al planeamiento y al resto del ordenamiento aplicable”.

Neste caso, continúa, tal e como reflicte a sentenza non se dá o caso "desde el primer momento, la administración advirtió que la documentación aportada por la promotora de las obras no estaba completa, requiriendo a aquella para rellenar ese presupuesto, y sólo parcialmente lo cumplimentó en enero de 2008. Desde ese punto de vista, se hace patente que, cuando se solicitó el certificado acreditativo del silencio, faltaba por cubrir uno de los necesarios presupuestos para la obtención de la licencia. Pero, aunque se tuviese completado en aquel momento la documentación, tampoco sería estimada la pretensión, porque no consta demostrada su acomodación al ordenamiento urbanístico”.

Sobre a denegación de licenza por parte do concello que aduciu ser contraria á achaiadura urbanística, ao tratarse dun terreo produto dunha parcelación ilegal e en consecuencia non adquirir a condición de solar o tribunal, conclúe que " Los terrenos a los que se refieren las peticiones de licencia no podían ostentar la condición de solar porque faltaba un requisito básico: no constaba la licencia para la parcelación o agrupación de las fincas que lo componían."

Por outra banda, o Concello sinala nun comunicado de prensa que o artigo 16 outorga a cualificación de solar ás superficies de chan urbano legalmente divididas, o cal tampouco constaba no presente suposto, sen que en ningún caso poida considerarse solares nin se poda edificar neles. Neste sentido,agregan, desde o primeiro momento o técnico municipal advertiu de que as superficies das parcelas non aparecían suficientemente aclaradas, por canto a parcela que se reflectía no proxecto correspondíase cunha parte dunha leira máis extensa, sen contar cun previa parcelación autorizada. En consecuencia a segundo resolución ditada acomódase tamén ao ordenamento xurídico, pois non podía ser outorgada a licenza por silencio administrativo, ao faltar os orzamentos habilitantes para iso.

O alcalde de Baiona, Jesús Vázquez Almuiña, manifestou a súa satisfacción por este fallo, pero manifestou que "no me cabía ninguna duda de que la justicia se pronunciaría en este sentido, habíamos actuado con total pulcritud y transparencia ateniéndonos a la ley, respetando a los informes técnicos y jurídicos eso nos daba tranquilidad”.